Kasarna „Grošnica“, koja je pogodbom dva ministarstva određena za dolazak „Fijatovih“ kooperanata umesto Kormanskog polja, moraće da bude pripremljena najkasnije do sredine marta. Ovo je konačna odluka Ministarstva ekonomije, a ministar Mlađan Dinkić o tome je juče obavestio gradonačelnika Kragujevca Veroljuba Stevanovića. Prema Generalnom urbanističkom planu, ova lokacija neće u potpunosti moći da bude iskorišćena za gradnju fabrika. Zbog putne mreže, umesto 30 hektara, „Fijatovim“ snabdevačima auto-delova na raspolaganje će biti stavljeno oko 22,5 hektara. Na osnovu stepena iskorišćenosti prostora, na ovoj lokaciji moći će da se gradi 100.000 kvadratnih metara proizvodnih hala. To je sasvim dovoljno za prva četiri ili pet „Fijatovih“ kooperanata. Sve mora da bude spremno do 15. marta, a na raščišćavanju terena radiće Vojska Srbije.
Kasarna „Grošnica“, koja je pogodbom dva ministarstva određena za dolazak „Fijatovih“ kooperanata umesto Kormanskog polja, moraće da bude pripremljena najkasnije do sredine marta.
Ovo je konačna odluka Ministarstva ekonomije, a ministar Mlađan Dinkić o tome je juče obavestio gradonačelnika Kragujevca Veroljuba Stevanovića, saznaje „Politika“.
Prema Generalnom urbanističkom planu, ova lokacija neće u potpunosti moći da bude iskorišćena za gradnju fabrika. Zbog putne mreže, umesto 30 hektara, „Fijatovim“ snabdevačima auto-delova na raspolaganje će biti stavljeno oko 22,5 hektara.
„Na osnovu stepena iskorišćenosti prostora, na ovoj lokaciji moći će da se gradi 100.000 kvadratnih metara proizvodnih hala. To je sasvim dovoljno za prva četiri ili pet „Fijatovih“ kooperanata. Sve mora da bude spremno do 15. marta, a na raščišćavanju terena radiće Vojska Srbije” – rečeno je našem listu u vrhu kragujevačke vlasti.
Vojni kompleks u Grošnici od oko 30 hektara stavljen je na raspolaganje „Fijatovim“ kooperantima nakon prošlonedeljnog dogovora Ministarstva ekonomije i Ministarstva odbrane. Vojsci Srbije će, podsećamo, biti ponuđena druga lokacija za izgradnju magacina.
„Lokalna uprava gotovo i da nema obaveza u ovom poslu. Sve je, praktično, na teretu države, koja u najkraćem roku mora da pripremi teren kako bi „Fijatovi“ kooperanti mogli da započnu gradnju fabrika. Početak izgradnje novih pogona predviđen je za april” – saopšteno nam je nakon jučerašnjeg sastanka Gradskog veća.
Kormansko polje, koje se samo do pre desetak dana pominjalo kao jedina lokacija za dolazak proizvođača auto-delova, ponovo će biti aktuelno samo u slučaju da grošnička kasarna ne bude dovoljna za sve zainteresovane „Fijatove“ dobavljače. Za sada se zna da će u Kragujevcu svoj pogon za izradu prednjeg i zadnjeg „vešanja“ graditi „Manjeti Mareli“, kao i američka kompanija „Džonson kontrol“, gigant u proizvodnji automobilskih enterijera.
– Mnogo se vremena izgubilo u natezanju sa meštanima kragujevačkih sela koji na Kormanskom polju imaju parcele. Sada svi moramo da prionemo na posao, kako bi proizvodnja probne serije novog „Fijatovog“ modela mogla da započne onda kada je i predviđeno, decembra ove godine – izjavio je za „Politiku“ jedan od čelnih ljudi kragujevačke vlasti.
U proizvodnju novog „Fijatovog“ modela, sa varijantama od pet i sedam sedišta, moraće da budu uključeni i drugi proizvođači auto-delova. Menadžment kragujevačke fabrike „Fijat automobili Srbija“ razmišlja da za prvu ugradnju elektro opreme angažuje ili južnokorejsku „Juru“, koja ima pogon u Rači, ili nemački „Leoni“, sa fabrikom u Prokuplju. Posao isporuke specijalnih ulja i maziva najverovatnije će biti ponuđen italijanskom „Dajteku“.
– Ukoliko svi planirani proizvođači auto-opreme stignu u Kragujevac, moći ćemo da računamo sa oko 5.000 novih radnih mesta. To će umnogome rasteretiti ovdašnju filijalu Nacionalne službe za zapošljavanje, a grad, u kome je nezaposlenost i dalje najveći problem, konačno će moći malo da odahne – rekao je sagovornik „Politike“.
Inače, otpušteni radnici „Zastave“, koji su krajem prošle godine odlukom Ministarstva ekonomije proglašeni za tehnološki višak, juče su počeli sa podnošenjem prijava za upis na „biro rada“. Njih oko 900 moći će da konkuriše za posao kod „Fijatovih“ kooperanata, pod uslovom da prođu obuku koju je organizovala gradska ispostava Nacionalne službe za zapošljavanje.